Internetul poate aduce electoratul la urne

alecross

În condiţiile în care ultima sesiune plenară a avut loc la Strasbourg între 14-17 aprilie 2014, mulţi deputaţi europeni au trecut pe modul “campanie electorală”.
Recent, Alec Ross, responsabilul campaniei electorale online a preşedintelui american Barack Obama din 2008, a explicat cum echipa preşedintelui a integrat reţelele de socializare în strategia pentru cucerirea Casei Albe. „Liderii politici care se adaptează vor fi aleşi”, a asigurat el. Şi totuşi, mulţi actori politici trebuie să se familiarizeze cu instrumentele online: „Ei au tendinţa de a se adresa elitelor. De acum încolo, trebuie să se obişnuiască să comunice cu audienţe mai largi. Twitter este bun pentru a lansa conversaţii, dar Facebook este cel mai important în iniţiativele de mobilizare a populaţiei pentru a se prezenta la urne”.
Cifrele arată că alegătorii tineri – care votează pentru prima sau a doua oară în viața lor – petrec în Europa de Vest o medie de cinci ore pe zi on-line. În Europa Centrală și de Est media este de peste șase ore. “Dacă [deputații și partidele politice] nu doresc sa vada numarul sustinatorilor din ce în ce mai scazut, atunci ceea ce trebuie să facă este să fie mai agresivi in a întâlni alegătorii unde sunt, adica in mediul on-line”, a spus Ross.

Social, Stiri

Leave a Reply

Your email address will not be published.